3e week & mijn schip !

22 september 2018 - London, Verenigd Koninkrijk

16/9 was weer een dagje vrij dus ik had heerlijk uitgeslapen daarna even naar het winkelcentrum om de hoek (wat mega groot is) geweest. Na dat ik dat had gedaan moest ik me weer voor gaan bereiden voor de nieuwe week waar ik elemis gezichtsbehandelingen en biotec behandeling in ga doen. 17/9 begon de nieuwe course (waar ik weer de enigste was met engels niet als eerste taal) waar we eerst weer een hoop uitleg overkregen maar gelukkig mochten we meteen aan de slag met gezichtsbehandelingen. 18/9 hadden we heel de dag gezichtsbehandeling geoefend. 19/9 hadden we onze spa tour (korte uitleg over de behandeling die we voor de klas moeten geven). En daarna het praktijk examen ‘elemis facials’ die ik gehaald heb ! Iedereen die het examen haalde ging meteen door naar biotec (gezichtsbehandelingen met een electrisch apparaat) helaas werd onze klas wat kleiner want niet iedereen had het examen gehaald. De rest van de dag hadden we introductie van biotec.

Die dag kregen 10 van de 17 meiden waar we op 3 sep mee zijn gestart te horen dat ze de dag erop hun details kregen (‘details’ betekend dat ze je schip gaan vertellen en waar je heen vliegt en dat je dus bijna naar je schip mag) maar ik zat helaas niet bij die 10 meiden wat erg balen was want ik wilde het ook heel graag weten dus heb ik me die avond ontzettend rot gevoeld.

20/9 weer een dagje spa tours en biotec geoefend. Aan het einde van de dag kregen ik en wat andere meiden toch te horen dat ook wij de dag erop onze details kregen dus waren we super blij ! 21/9 hadden we sochtends een theorie examen waar we weer 75% moesten scoren maar ik had een score van 66% dus moest mijn foute antwoorden nog een keer invullen en daarna had ik ook het examen gehaald. Ook hadden we die dag ons biotec praktijk examen die ik gelukkig wel in een keer had gehaald en op het laatste van de dag nog een seminar gedaan (30 min praten over de behandeling).

Toen was het dan zo ver ik mocht naar de detail zaal. Eerst kreeg ik mijn pak voor op het schip (een paars uniform) en daarna kreeg ik mijn certificaat en papieren waar op stond dat ik naar een P&O cruise schip ga en die heet Azura. Ik vlieg aankomende dinsdag ochtend naar Portugal, Lissabon en ik ga ook meteen dinsdag naar t schip ik start in Europa (Portugal Spanje en Frankrijk) (een dagje België) en daarna richting Engeland en dan naar Southampton, Bridgetown, Philipsburg en richting de Caribbean. (Als je precies wilt weten waar ik heen ga kun je de app of website cruisemapper gebruiken, vul dan P&O in en daarna Azura en dan vind je alles). Ook heb ik op mijn contract gezien dat ik hoofdzakelijk ga werken als ionithermie specialist. Mijn schip heeft ongeveer 3000 gasten en 1000 personeel aan boord.

22/9 weer een dagje vrij. Sochtends gezellig ontbeten met een vriendin en nog even naar de winkels geweest. Daarna alle was gedaan en al een beetje voorbereid voor maandag (maandag heb ik mijn bamboo massage examen omdat ik maandag nog in london ben moet ik die dag toch nog naar school en omdat ik in bamboo nog geen examen heb gedaan maar wel geoefend heb moet ik dat maandag doen op mijn laatste schooldag). Morgen 23/9 ben ik weer een dagje vrij om me voor te bereiden voor maandag en voor het schip.

(Er staan weer nieuwe foto’s op)

1. Rob:
    27 september 2018